Ta kontakt!

Vi svarer hverdager mellom klokken 08.00 - 16.00. Snakkes! 

Kontaktskjema

Ofte stilte spørsmål

Bestilling 

Kan jeg kansellere eller endre på bestillingen min?
Alle bestillinger på lagerførte varer er bindene fra og med tidspunktet du legger inn bestillingen. Dette gjelder varer du kan bestille direkte i vår nettbutikk, det er for å kunne sende varene du har bestilt så raskt som mulig. Om du ønsker et annet design på disse frontene vil bestillingen være bindende fra og med tidspunktet du aksepterer og betaler fakturaen vi sender til deg. 

Ved måltilpassede fronter vil bestillingen være bindende etter pristilbudet vi sender til deg er godkjent og depositumet på halve kjøpssummen er betalt inn. 

Hvordan vet jeg at bestillingen har gått igjennom?
Ved bestilling sender vi en e-post til kunden med bestillingsbekreftelse og ordrenummer. Ta kontakt med oss på post@winjedesign.no om du ikke har mottatt denne - sjekk gjerne søppelmail først. 

Retur og bytte

Kan jeg returnere en bestilling?
Ved bestilling av lagerførte varer i våre utvalgte design på nettsiden har du alltid rett til å angre kjøpet ditt i 14 dager fra da du mottok produktet, forutsatt at produktet returneres i sin opprinnelige stand. Returfrakt betales av kunden og vil variere etter hvilket produkt som returneres. 

Vi gjør oppmerksom på at angreretten ikke gjelder spesialbestillinger - slik som måltilpassede fronter og eget valg av design.

Hvordan returnerer jeg en bestilling?
Send oss en e-post på post@winjedesign.no senest 14 dager etter at du har mottatt varen. La det komme tydelig frem i e-posten at du angrer på kjøpet ditt. Du som kjøper er ansvarlig for kostnadene for returfrakt. 

Produktet må være pakket ordentlig inn ved retur. Vær oppmerksom på at du selv er ansvarlig for å pakke produktet slik at det ikke skades under transport.

Hva om jeg finner en skade eller feil på produktet?
Hvis produktet ditt på noe vis er defekt eller har feil, vennligst gi oss beskjed på post@winjedesign.no. Hvis du oppdager skaden ved levering må du kontakte oss senest 14 dager etter du mottok varen.

Redegjør for følgende informasjon i e-posten din:

  1. Når du mottok og pakket ut leveransen.
  2. Når du la merke til defekten eller feilen.
  3. Beskriv så detaljert som mulig hvorfor du ønsker å reklamere på varen.
  4. Legg ved bilder på det som er defekt eller feil.

Når vi har mottatt reklamasjonen vil vi gjøre en utredning og komme tilbake til deg om hvordan vi håndterer saken. Ved godkjent reklamasjon står vi selvfølgelig for kostnadene for eventuell returfrakt eller erstatningsprodukt. 

Kundeservice setter vi høyt - så ta kontakt så skal vi hjelpe deg!

Hvordan går jeg frem ved en eventuell fraktskade?
Når du tar imot leveransen din fra oss, er det viktig at du så raskt som mulig undersøker om emballasjen og/eller produktet er skadet. Hvis du oppdager transportskader, skal dette gis beskjed om til utleveringsstedet så raskt som mulig. 

Eventuelle transportskader på emballasje eller produkt skal dokumenteres med bilder, både med og uten emballasje, og sendes til oss via e-post til post@winjedesign.no innen 14 dager.

Frakt og levering 

Hva er prisene på frakt og levering?
Her kan lese om fraktprisene og estimert leveringstid.

Kan man hente bestillingen hos dere? 
Ja det kan du! Vi holder til i Tromsø, så du kan hente bestillingen din hos oss kostnadsfritt om du ønsker det. Velg "Hent i butikk" i kassen, så kontakter vi deg når bestillingen er klar. 

Betaling

Hvilke betalingsmetoder kan jeg benytte hos dere?
Hos oss kan du benytte Vipps, Klarna, Visa, Mastercard eller faktura. 

Hvordan fungerer betaling for spesialbestillinger?
Det vil være kostnadsfritt å endre design på de frontene som kan bestilles direkte i nettbutikken. Vi vil sende en link til betalingsløsningen til nettsiden etter bestilling. 

Ved bestilling av måltilpassede fronter vil kjøperen motta et pristilbud som må aksepteres før bestillingen godkjennes. Pristilbudet vil inkludere merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. Ved spesialbestillinger må halvparten av kjøpssummen betales inn som et depositum ved godkjenning av pristilbudet, resterende beløp betales før forsendelse. Vi vil sende en link til betalingsløsningen til nettsiden etter bestilling. 

Spesialdesignede fronter 

Hvordan bestiller jeg måltilpassede fronter hos dere?
Her finner du informasjon om måltilpassede fronter.

Er det noen begrensinger på bestillingene?
Vi kan ikke lage fronter større enn 120x120. I tillegg vil vi i enkelte tilfeller ikke ha muligheten til å ta i mot store bestillinger (f.eks nye fronter til et stort kjøkken) på grunn av kapasitet. 

Jeg ønsker et annet design på frontene enn de dere har i nettbutikken.
Ta kontakt med oss via kontaktskjemaet i nettbutikken eller send en mail til post@winjedesign.no med info om hvilke type fronter, antall fronter og bilde av ønsket design. Her kan du lese mer om eget design.


Fronter til IKEA - møbler

Selger dere fronter til andre IKEA-møbler?
Ja, vi kan produsere fronter til de fleste møbler så lenge fronten er mindre enn 120 x 120. Her finner du informasjon om måltilpassede fronter.

Behandling og montering av fronter

Hvordan maler jeg frontene?
Her kan lese om maling av fronter.

Kan dere male frontene for oss? 
Vi tar oss av produksjon av frontene, så maler dere selv. Vi gjør litt - du gjør litt!

Hvordan maler jeg møblene?
Her kan du lese om maling av møbler.

Hvordan monterer jeg hengslene?
Du bruker de samme hengslene på de nye dørene som du hadde på de gamle. Vi forborrer hull slik at de enkelt kan monteres. Her kan du lese om montering av hengsler. 

Frontene mine er litt bøyd, hva gjør jeg?
Frontene bør ligge flatt innendørs i minimum 48 timer før behandling. I tillegg bør frontene males på begge sider for å unngå at de bøyer seg. 

Kan jeg bruke beis eller olje på frontene?
I utgangspunktet kan du behandle dem slik du selv ønsker. MDF er et materiale uten trestruktur så det vil ikke gi samme resultat som andre trematerialer. 

Kan dere produsere fronter i annet materiale enn MDF?
Vi får mange spørsmål angående fronter i eik og andre trematerialer. Vi har dessverre ikke mulighet til å produsere fronter i annet materiale enn MDF. Dette er i all hovedsak på grunn av kostnaden for andre materialer som gjør at vi ikke vil kunne prise oss så lavt som vi gjør i dag. 

Hva er tykkelsen på frontene?
Alle frontene vi produserer er av samme type MDF - plate, og disse er 18 mm tykk. 

Frontene min er skjeve etter montering, hva gjør jeg?
Frontene må justeres i hengslene etter montering for å få dem jevn. Les om montering og justering av hengsler her.