Kjøpsvilkår

GENERELT
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Winje Design AS og deg som kunde. 

PARTENE
Selger:
Winje Design AS
Telefonnummer: 47346734
E-postadresse: post@winjedesign.no
Adresse: Sandskjellvegen 31B, 9104 Kvaløya, Norge
Organisasjonsnummer: 934860136

Kjøper:
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.


PRIS OG BETALING 
Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader for varer som kan bestilles direkte i nettbutikken. 

Det vil være kostnadsfritt å endre design på de frontene som kan kjøpes direkte i nettbutikken. Kjøperen må ta kontakt om dette er ønskelig.

Ved bestilling av måltilpassede fronter vil kjøperen motta et pristilbud som må aksepteres før bestillingen godkjennes. Pristilbudet vil inkludere merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. Ved spesialbestillinger må halvparten av kjøpssummen betales inn som et depositum ved godkjenning av pristilbudet, resterende beløp betales før forsendelse.

Hos oss kan du velge mellom trygge og sikre betalingsmetoder. Vi tilbyr Klarna, Vipps, Visa, Mastercard og faktura.

FRAKT OG LEVERING
Vi benytter oss av fraktselskapet Bring og sender til ditt nærmeste hentested. Vi sender kun innad i Norge. Vi tilbyr gratis frakt på bestillinger opp til 25 kg. Ved større bestillinger mellom 25 kg og 35 kg vil frakten komme på 314,-. 

Det er også mulig å hente varene kostnadsfritt hos Winje Design. Velg «Hent i butikk» ved betaling, vi vil ta kontakt for å avtale tidspunkt for henting. 

Produksjonstiden er 1-2 uker. Ved spesialbestillinger må det beregnes noe lenger produksjonstid. Tar det lenger tid gir vi beskjed om dette via nettsiden, e-post eller telefon.

Ved tilfeller der pakken ikke blir hentet blir kunden belastet for ekstrakostnader dette medfører.

Dersom en pakke og/eller innholdet skulle vise seg å være skadet under transport ber vi om at man påpeker dette allerede på utleveringsstedet. Samtidig kontakter dere oss på post@winjedesign.no for å informere om dette slik at du kan få en ny vare uten skader. 

ANGRERETT OG RETURFRAKT
Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varene dine, derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager i vår nettbutikk. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varene returneres tilbake til kunden.

Vi gjør oppmerksom på at angreretten ikke gjelder spesialbestillinger - slik som måltilpassede fronter og eget valg av design. 

Vi oppfordrer til å sende returen med sporingsnummer for å unngå at varene eventuelt blir borte i posten. 

Så snart vi har behandlet returpakken, og det ikke er noe å utsette på den, skjer tilbakebetalingen. Eventuelle skader på varen fører til avdrag på tilbakebetalingen. Returfrakt betales av kunden og vil variere etter hvilket produkt som returneres. 

REKLAMASJON
Hvis du mottar en defekt eller feilsendt vare, vennligst kontakt oss så snart som mulig, men ikke senere enn 14 dager hvis varen er skadet ved levering. Selvfølgelig står vi for fraktkostnaden ved feilsending og reklamasjon.

NB! Winje Design fraskriver seg ansvaret ved oppmålingsfeil ved bestilling av måltilpassede fonter. 

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi ønsker da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis det er skader/merker på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Vær oppmerksom på at reklamasjonsretten på 2 år faller bort om du ikke har behandlet produktet etter vår anbefaling, brukes på en måte det ikke er ment for eller ved normal slitasje. 

Vi oppfordrer til å sende returen med sporingsnummer for å unngå at varene eventuelt blir borte i posten. 

LOVER OG TVISTER
Kjøp gjennom Winje Design blir i første rekke styrt av Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.

PERSONOPPLYSNINGER
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

TRYKKFEIL
Vi reserverer oss for trykkfeil og feilprising på siden og forbeholder oss retten til å avvise ordre. Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

AVTALEINNGÅELSE
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken/pristilbudet eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Ved bestilling vil du få en automatisk generert e-post med bekreftelse av din ordre. Det er viktig at du ved bestilling av varer legger inn korrekt e-postadresse slik at du mottar denne bekreftelsen. Om du ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via mail, må du kontakte Winje Design. Sjekk gjerne søppelpost først.

ALDER
Du må være over 16 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.


Se også informasjon under «Ofte stilte spørsmål», eller ta kontakt med oss på post@winjedesign.no

Kontaktskjema